20090722

staun da blalu

julai 2009

mengimbau kembali kenangan aku memasuki alam universiti satahun yg lalu. tak sangka rupenya da staun aku mengharunginya. mmg aku x sangka yg aku datang ke ump ni untuk meneruskan lagi nawaitu blajar di peringkat yg lg tinggi. hari - hari yg aku lalui penuh mencabar. pelbagai kisah sudah terlakar dan telahpun menjadi kenangan yg x mungkin dapat di ubah lagi. perit jerih hilai tawa suka duka melayari alam univesiti ni mengajar aku erti kesabaran. walaupun aku tau yg aku ni bkn la pndi mcm org laen tapi aku da bjanji yg aku nk blaja demi sgenggam ijazah.

kali pertama aku melangkah di ump terasa seperti org asing kerana berada di tempat yg baru. x terlintas dlm fikiran universiti yg jauh ni akn menjadi tempat belajar aku selepas hampir 7 tahun aku di bangku sekolah menengah. pada awlnye aku masih lagi mencari rentak utntuk menyesuaikan diri di tempat yg baru ni, alhamdulillah akhirnya aku dapat gak sesuaikan diri. aku masih dapat bwk perwatakan aku mse form 6 dlu. perangai yg agak giler tp nk cri mbr yg sme kple otak x jmpe sgt. nk knl dgn mbr bru memerlukan proses yg agak lame snanye. tiap sorg ade cre tersendiri utk aku mendekati. makin lame knl mkin phm la perangai org tu. akhirnya mbr aku dlm rumah ni la menjadi sahabat aku tiap ari. ermula dgn fendi,mbr aku dr form 6 lg da rpt.aku pn jenis yg suka mudah mesra stakat nk knl dgn org aku xksa. smpi la aku knl meo ngn isey(raisamdin).walaupn berasal dr kelantan,agak ssh nk fhm pelak diorg ni. da lme2 diorg pn da leh ckp org KL.taha ngn ajim lak dak johor so new mbr ni leh melekat sbb diorg pn xbpe rpt dgn yg laen. kisahnye ajim ni rpt ngn aku mase sem 2. die ni gak pelik perangainye tp sng nk komunikate mybe kple otak yg sme kot. taha rpt sbb meo ngn sbjek t.e. so dr situ bmula la group ktorg dlm umh ni.

kwn2 yg laen bkn xnk letak dln ni tp aku juz nk share stakat yg aku mampu je.ramai lagi yg aku leh tulis tapi aku ase bia la ia jd memori dlm otak aku.jgn kecik ti lak ble bce huhuh..ucapan aku utk kwn2, teruskan pjuangan,teruskan usaha and jadikan diri kita lebih bek dari smalam.



2 comments:

Tanpa Nama berkata...

setahun berlalu dgn bermcm mcm kenangan....sempan kenangan 2...uhuhhuhu

amoi_dulli berkata...

hmm..
biasalah..
dlm 1thn..
knal mcm2 ragam org..
tp best kan..
xslalu ada pluang hidup cm ni..
hargai la masa 3 thn yg tggl ni..
=)