20090103

renung2kanlah....

hmmm
rini da 2 ari hujan x benti
mmg sejuk gler
xtau nk wat pe ble da ujan
bnde yg plg msti tdo
syok gler smpi x sdar da tgh ari
tp bju2 yg aku bsh xleh dry
sbb matahari x muncul2
huhuh dry gne kipas je la

xpe la
pantai timur mmg mcm ni
banjir da mmg tiap2 taun
sbb angin monsun
tp ksian gak
kat tmpt aku xpnh kne bnjir
dasat sgt dugaan yg Allah bg
syukur la sbb tmpt aku xkne musibah mcm ni

tiap yg jd msti de hikmah
mcm yg jd kt bkt antarabangsa
tanah runtuh kt resident yg kaya2
bkn nk slhkn spe2
tp Allah nk uji org yg sng
mcm mne rse ssh
kjadian tu gak nk igtkn org
semua tu tanda2 dktnyer kiamat
tp kte je yg x sdr2
aku tulis ni pn bkn bgs sgt
tp sme2 nk mengingatkan jer

sne sni da x aman
bunuh sne bunuh sni
smua nk tnjk kuasa
yg kne tindas xdpt pembelaan
yg kerdil trs kne tindas
smpai ble nk berakhir kekejaman
mungkin ni la tnda akhir zaman
manusia da leka dgn dunia
apa yg ada kat dunia semua nk rebut
semua nk jd kaya,kumpul harta
megah dgn pangkat
tp lupa kat org yg tertidas


pe yg aku nk smpikan
sme2 kte igt dnia ni sementara jer
juz bekalan utk hari yg kekal nt
dnia ni hiasan
tp wat la kbaikan slalu kat dnia ni
stiap yg baik akn dibalas baik..
salam....
renung2knla sme2

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

saalam....
kte perlu bersyukur ape yg kite ade n aper yg kita dpt drNYA...
syukur alhamdulilah....